Συνολικές προβολές σελίδας

Σάββατο, 27 Αυγούστου 2011

Οι τροφές που πολεμούν τον καρκίνο

Από την πληθώρα των αγαθών που έχουμε στη διάθεσή μας, έχει σημασία να κάνουμε τις καλύτερες δυνατές επιλογές. Οι έρευνες δείχνουν ότι υπάρχουν τρόφιμα με εξαιρετικό συνδυασμό ουσιών που επιδρούν προστατευτικά στο μεταβολισμό των κυττάρων, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση του κινδύνου. Αξιοποιώντας, λοιπόν, πρόσφατα επιστημονικά δεδομένα, και με τη βοήθεια του κλινικού διαιτολόγου-διατροφολόγου κ. Λάμπρου Μελίστα, επιλέξαμε τα πιο σημαντικά από τα τρόφιμα αυτά:
Οι ντομάτες περιέχουν λυκοπένιο, ένα αντιοξειδωτικό που θεωρείται ότι ελαττώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου του μαστού, του προστάτη, του παγκρέατος και του πεπτικού συστήματος. Προϊόντα της ντομάτας, όπως ο ντοματοπολτός και το κέτσαπ, αποτελούν συμπυκνωμένες πηγές λυκοπενίου.
• το μπρόκολο αποτελεί εξαιρετική πηγή σουλφοραφάνης, ενός φυσικού φυτοχημικού συστατικού που ενισχύει την αντιοξειδωτική ικανότητα του οργανισμού μας. Εκτός από το μπρόκολο, εντοπίζεται επίσης στο κουνουπίδι, το λάχανο και τα λαχανάκια Βρυξελλών και μπορεί να ελαττώσει τον κίνδυνο για καρκίνο του στομάχου, του μαστού, του δέρματος και του προστάτη.
Οι φράουλες και τα βατόμουρα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες, τις λεγόμενες ανθοκυανίνες, οι οποίες τους δίνουν το έντονο χρώμα τους και θεωρείται ότι προστατεύουν από διάφορες μορφές καρκίνου, κυρίως του οισοφάγου και του παχέος εντέρου.
Το σπανάκι θεωρείται σημείο αναφοράς για όλα τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά. Διαθέτει τις μεγαλύτερες ποσότητες βιταμίνης Ε και λουτεΐνης για την πρόληψη του καρκίνου στο ήπαρ, στο μαστό, στον προστάτη και στο παχύ έντερο.
Το σκόρδο αυξάνει τη δραστικότητα των κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος, που πολεμούν τον καρκίνο και βοηθούν στη διάσπαση καρκινογόνων ουσιών.
• Το ελαιόλαδο συμβάλλει στην προστασία από τον καρκίνο, λόγω της περιεκτικότητάς του σε βιταμίνη Ε, σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και σε σκουαλένιο, συστατικό το οποίο παρεμβαίνει στα ογκογονίδια.
Ο ανανάς αποτελεί εξαιρετική πηγή της αντιοξειδωτικής βιταμίνης C και του ενζύμου βρωμελαΐνη, που μπορεί να προστατεύει από τον καρκίνο του πνεύμονα και του μαστού.
Τα μήλα, παράλληλα με τα αντιοξειδωτικά τους οφέλη, περιέχουν το φυτοχημικό κουερσετίνη, ένα σημαντικό βιοφλαβονοειδές της διατροφής μας, για το οποίο μελέτες έδειξαν ότι ίσως ελαττώνει τον κίνδυνο για καρκίνο του πνεύμονα και επιβραδύνει την ανάπτυξη καρκίνου του προστάτη.
Το τσάι περιέχει κατεχίνες (ονομάζονται και πολυφαινόλες), ισχυρά αντιοξειδωτικά που προστατεύουν από τον καρκίνο. Το πράσινο τσάι φημίζεται για το ισχυρότατο αντιοξειδωτικό του, την επιγαλλοκατεχίνη (EGCG), ενώ και το μαύρο τσάι έχει το δικό του «οπλοστάσιο» με αντικαρκινικά συστατικά.

Όσοι τρώνε συστηματικά όσπρια και περιορίζουν το κρέας, μειώνουν τον κίνδυνο του καρκίνου κατά 12%

Η ισχύς εν τη ενώσει
Για όλα τα αντικαρκινικά τρόφιμα υπάρχουν μελέτες που έχουν δείξει ότι επιδρούν μεμονωμένα στον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου. Ωστόσο, πολυάριθμες έρευνες δείχνουν ότι, όταν καταναλώνονται ταυτόχρονα, οι φυτοχημικές ουσίες δρουν μαζί και έχουν μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα (συνεργιστική επίδραση) σε σχέση με τη μεμονωμένη δράση.
Τα διατροφικά πρότυπα Οι νέες κατευθύνσεις της Επιδημιολογίας σχετικά με τη διατροφή και τη συσχέτισή της με την ασθένεια προωθούν ολοκληρωμένα διατροφικά πρότυπα (π.χ. μεσογειακή ή δυτικού τύπου διατροφή) και όχι μεμονωμένα τρόφιμα. Ένα διατροφικό πρότυπο πλούσιο σε τρόφιμα με αντικαρκινική δράση μπορεί να προστατέψει από πολλές μορφές καρκίνου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η παραδοσιακή μεσογειακή διατροφή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου